tisdag 14 april 2009

Det heter negerkyssar!

God kväll! Denna eftermiddag blev pluggig asså! Satt och gjorde mitt arbete om Sverigedemokraterna (nej jag är inte rasist! tycker dock att det är intressant att få reda mer om deras politik!) och det slutar med att jag sitter och flitigt och läser på facebook gruppen Det heter negerboll som jag dock valde att inte joina även om jag inte stör mig på grejen, har bara alltid sagt kockosboll (även åt dom med socker på). Men det är intressant att se hur folk engagerar sig så mycket i något så i det stora hela oviktigt. Såg ju inte bara den utan grupper som Det heter INTE negerboll, Det heter negerbulle och inte negerboll, Alla vi som skiter i om det heter negerboll eller chokladboll.

MEN det finns en gammal lösvikts godissort som hittas på lite godis butiker i stan och sådär. Du känner säkert igen mintkyssar. Det heter ju för fan negerkyssar! Ärligt talat så är det olågiskt att det heter något annat! För typ ett år sen så köppte jag godis med en vän och sa till henne "åh det finns ju negerkyssar" och hon blev aldeles upprörd och jag försod inte varför, jag viste ärligt talat inte att dom hade bytt namn.


Dom är goda :)

Inga kommentarer: