onsdag 28 januari 2009

En andra plats :D

Jag har nu varit med på frisör tävlingen idag och kom på en andra plats i Skol DM :D
Så i mars bär det av till Jönköping för Skol SM då jag ska vara med och representera Stockholm :)

Idag har jag varit väldigt nervös hela dagen. Var oerhört glad över att få tävla på hemma plan, dessutom stå på en plats jag gillar och Oscar på platsen brevid som bjöd på burn :P
Så lite drygt hängde vi i våran hörna och försökte kyla drickorna med kallt vatten medan alla andra tävlande plockade fram sina saker :P haha, man ska inte vara så stressad inte. Riktigt skoj hade vi :)

Första momentet för oss 2:or var herrföning på 30 minuter. Jag är ju aldrig nöjd när jag gör nått sånt där men det var den föningen som gjorde att jag kom på så bra placering, så det betydde att den var bra iallafall :D

Fick som tur var över en timmas pause till nästa moment så jag kunde i lugn och ro käka och lugna ner mig lite, prata lite med min klass och så. Skönt att man har stöd från dom andra hv07a:arna :)

Men damklippning och stylingen på en timme var jag riktigt orolig över för den var så dåligt förberedd insåg jag sen, vilket jag ser nu som en lite bra grej för det kommer jag att göra bättre till nästa gång.
Blev lite svettig inledning då paljetterna på ena ögat ramlade av :S och lösögonfransarna satt inte så hårt :S
Men när det gått en timma hade jag fått ihop en frisyr och paljetterna var på plats och tyllet på hallsen var på plats så kändes det rätt bra endå :)

När alla årskurser hade gjort alla moment och domarna hade bedömt färdigt stod man där skakis och visste inte alls vad som väntade. Smått chockad med jubel bakom mig går jag fram och tar mitt diplom och inser att shit jag kom tvåa....oj nu ska jag åka iväg och tävla...oj. Hahah helt borta lixom!
En dag som denna blir minne för livet. Snacka om skräck blandad förtjusning :D yää

Inga kommentarer: