fredag 16 januari 2009

Så ere

Shiiit. Va man har haft ont om tid att blogga nu då. Men det har nämligen varit så att jag har tillbringat den mesta delen av min fritid på skolan. Mycket förberedelser och träning inför frisörtävlingen resluterar till en del sena dagar, tex när jag var hemma kl 10 för att jag stod och jobbade med det där under öppethus kvällen. Så ere ibland...men ska man bli frisör så ska man.

Igår var vi frisöris 2or på Loreal studio på färgkurs, skitsegt, men lite lärorikt endå. Då var det betydligt roligare idag när vi var där för praktiskt arbete med färg. Mitt och Mys "offer" blev Marlene som fick en trevlig 4a (min gamla hårfärg naaw) med lite slingor i, nice!
Snacka om att man blev sugen på slingor jag med, men bara för att man dras med den här svarta färgen så måste man bleka där man vill ha slingorna och då så sa jag direkt när jag pratade med "Loreal tjejen".
"Det skulle inte förvåna mig om håret gick av då" xD Så jag har som jag har helt enkelt :P

Inga kommentarer: